Szolgáltatások

Pressence tréningek

Témaköreink,
Amiben segíthetünk

Az alábbi programjainkat vállalati tréningek és nyílt képzések formájában
egyaránt biztosítjuk partnereink részére.
Az egyes témakörökre kattintva érhető el az adott program tematikája.

Időtartam:  1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám:  max. 12 fő

 Tréningünkről:

A vállalati működésben jellemzően a fluktuáció, a kulcsemberek elvesztése, a motiváció eltűnése, elégedetlenség, az üzleti terület közötti konfliktusok, versengés a vállalati és egyéni célok közötti diszharmóniára vezethető vissza.

Ebből kifolyólag a vállalat működésének kritikus pontja a harmónia és rendszer szintű egyensúly, a célok, célrendszerek és azok működését biztosító soft- és hard dimenziók esetén.

A tréning célja, hogy ezt a bonyolult célrendszert – annak jellegzetességeit és megoldandó kérdésköreit – a vezetők felismerjék és olyan célmegállapítási és értékelési alapelveket kövessenek a napi gyakorlatba ágyazva, amely megteremti a fent említett harmonikus működést a vállalati és egyéni céljaik között.

Véleményünk szerint egy vállalat stratégiai szintű működése nem létezhet a célok egyéni, vállalati és azok együttes, holisztikusan történő integrálása nélkül.

Témakörök:

  • Stratégiai célrendszer felállítása
  • Az egyéni és a vállalati célok kapcsolata, azok közötti harmónia
  • Célmegállapítási megközelítések az üzlet és a pszichológia világából
  • A teljesítmény, hozzáállás és értékrendszer célokra gyakorolt hatásai
  • Challenging goals – egyéni és vállalati szinten, szervezeti képességünk és önmagunk meghaladása
  • A fejlődéshez, sikerhez vezető és önazonos célok közötti kapcsolat
  • Vezetői cardio: célok, mint a szervezeti működés keringési rendszere

Várható eredmények:

A tréning segítségével a résztvevők értik a vállalati stratégia, a vállalati és egyéni célok, illetve a teljesítmény holisztikus kapcsolatát, abban képesek lesznek önazonosan kiteljesedni.

Időtartam:  1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám: max. 12 fő

 Tréningünkről:

A generációk közötti különbségek és konfliktusok mára általános és kritikus kérdésköreivé váltak a vállalatoknak, intézményeknek. Mind szakmai téren, mind emberi oldalon hatalmas kihívások elé állítják a HR-eseket és a vállalatvezetőket. Ráadásul amit látunk, ez nem csak egy múló nehézség, hanem a jövőbe forduló jelen arca, amiből egyre többet fogunk látni, ha szeretjük, ha nem.

Az eltérő nézőpontok, felfogás, világszemlélet, életstílus, a sokszor sokkolóan más karrier-elképzelések, a lojalitás megváltozott működése, a teljesen eltérő szociális működési elvek és sokszor gyökeresen más mindset aknatereppé változtatja a cégek korábban ehhez képest kiszámítható medrekben folyó működését, a belső közösségek életét, dinamikáját.

Interaktív tréningünk azt célozza meg, hogy gyakorlatokon, szimulációk sorozatán és hasznos know-how átadáson keresztül a vezetők sikeresen vegyék fel a kesztyűt ezekkel az egyre inkább általánossá és kikerülhetetlenné váló tendenciákkal.

Témakörök:

  • Generációelmélet
  • Generációk jellemzése, összehasonlítása
  • Generációk a munkahelyen, együttműködés
  • A cégek és vezetők perspektívái, jövőkutatás
  • Vezetési és HR kérdéskörök
    • hogyan tudjuk megszólítani a különböző generációk tagjait
    • hogyan tegyük vonzóvá a fiatalok számára a vállalatunkat, hogyan ragadjuk meg az érdeklődésüket
    • hogyan kommunikáljunk velük, motiváljuk, tartsuk meg, integráljuk, vezessük és vonjuk be őket a mindennapi együttműködésbe
  • Tehetséggondozás, karriermenedzsment az új generációkkal
  • Jövőbeni trendeknek megfelelő vezetői stílus
  • Egyéni fejlesztési terv a vezetők számára – szituációs gyakorlatok

Várható eredmények:

A tréning segítségével a résztvevők saját vezetői önazonosságuk elmélyítésén keresztül értik és értelmezni tudják a generációk közötti alapvető különbségeket, segítségével olyan mélyebb kapcsolódási dimenziókat ismernek fel a vezető-vezető, vezető-beosztott, és akár az intergenerációs beosztottak közötti viszonyrendszerben, ami a mindennapi vezetői működésben – mind gyakorlati mind elméleti szinten – elengedhetetlenül fontos és fontos is lesz számukra.

Időtartam: 1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám: max. 12 fő

Tréningünkről:

A fenntarthatóság, továbbá a társadalmi és vezetői felelősségvállalás számunkra megkerülhetetlenül összefonódik. Tréningünkön célunk, hogy ennek a háromnak a szoros kapcsolatát és egymásra gyakorolt hatásait érzékeltessük, értelmezzük, és gyakorlati megvalósíthatóságba ültessük.

Számunkra a fenntarthatóság nem csak környezeti kérdéskör, hanem egy olyan holisztikus megközelítés, amely figyelembe veszi az ökológiai, társadalmi és gazdasági dimenziókat is, felismerve, hogy a tartós jólét elérése érdekében minden egyén, közösség és szervezet is szükséges felelősséget kell, hogy vállaljon.

A fenntarthatóság és az ezzel összefonódó vállalati – azon belül is vezetői – felelősségvállalás kulcsszavakká válnak napjainkban és megkerülhetetlen kérdéskörei lesznek a jövő vállalatainak. Véleményünk szerint a jövőben ezek a területek nem csak divatosak lesznek PR szempontból, hanem a vállalati brandek társadalmi elfogadottságának, túlélésének esszenciális elemeivé is válnak.

 

Témakörök:

  • Fenntarthatóság – globálisan és kifejezetten a vállalati szférában
  • CSR és az Önazonos vezetés
  • Fenntarthatóság, társadalmi és vezetői felelősségvállalás kapcsolata, összefüggései
  • Saját vállalat hatásai a környezetre – fenntarthatósági stakeholder elemzés
  • SPLC (Fenntartható Termék Életciklus) – tervezés
  • SLM (Fenntarthatóság a vezetői gondolkodásban) – módszertan
  • Egyéni és vállalati fejlesztési terv

 Várható eredmények:

A tréning segítségével a résztvevők saját vezetői önazonosságuk elmélyítésén keresztül értik és értelmezni tudják a saját és vállalati felelősségüket a jelenleg működtetett folyamataikkal és rendszereikkel kapcsolatban, értik a közvetlen és közvetett hatásukat a mikro- és makro környezetükre. Képessé válnak ezek stratégiai tervezésére, és akár a valóban fenntartható vállalati brand kialakítására.

Időtartam: 1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám: max. 12 fő

 

Tréningünkről:

A felhatalmazás és elköteleződés kapcsolatrendszerének mélyebb megértése kikerülhetetlen a vezetői működés aspektusai közül. Véleményünk szerint ez a két vezetői dimenzió kéz a kézben teremtik meg azt a fajta vezetői kultúrát, amely teret enged az önazonos vezetői és munkavállalói működésnek. 

Számunkra a felhatalmazás nem csak egy vezetői eszköz vagy módszer, hanem egyfajta tudatos gondolkodásmód, ami azon a megértésen alapszik, hogy a vezetői és egyéni lét egy olyan élethosszig tartó út, amely során a különböző vezetői eszközöket (motiváció, delegálás, bizalom építés, lojalitás stb.) tudatosan használva eljuthatunk önmagunk és mások belső, mélyebb megértéséhez.

Az elköteleződés pedig egy következmény, mégpedig annak az esszenciális felhatalmazásnak, amely működésben mint egyén, vezető és érző lény folyamatosan flow-ban tud teljesíteni. Célunk ezzel a nappal, hogy ehhez az ideális működéshez hozzásegítsük résztvevőinket.

Véleményünk szerint már a jelenben is a felhatalmazó vezetői kultúra a modern generációkhoz tartozó munkavállalók szervezetbe történő integrálásának és az integráns vezetői réteg biztosításának legfontosabb kritériuma.

 

Témakörök:

  • Az értékek és a vezetői önazonosság kapcsolata, mélyebb dimenziói
  • Elkötelezettség mint a vezetői működés és vezetői eszköztár alapeleme
  • Bizalom építés felsőfokon
  • Felhatalmazó vezetői kultúra és annak aspektusai
  • Viselkedés és érzelem szerepe az elkötelezettség terén
  • Kontextus-tudatos delegálás mint az elkötelezettség egyik fő pillére
  • Motiválás és lojalitás
  • Strategic Workforce Planning

 Várható eredmények:

A tréning segítségével a résztvevők az esszenciális felhatalmazó vezetői kultúra gondolkodásmódjának elsajátításán, saját vezetői önazonosságuk felfedezésén keresztül értik és professzionálisan használják a motiváció, delegálás, a lojalitás és a bizalom építés mélyebb dimenzióit, átfogó eszközrendszerét.

Időtartam: 1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám: max. 12 fő

Tréningünkről:

Megítélésünk szerint a vállalati és egyéni érték és értékrendszer egy méltánytalanul ignorált területe a vezetésnek és a vezetői létnek. Úgy látjuk, hogy ennek ismerete, gondolkodásmódunkba történő beépítése és gyakorlatba ültetése nélkül nem létezik hosszú távon is eredményes és sikeres vezetői lét és karrier, nem beszélve a sikeres szervezetekről, annak bevonzási és megtartási képességéről. Módszertanunk segít ebben a zaklatott közegben a vezetőknek és rajtuk keresztül a szervezeteknek egy értékalapú, hosszú távon is egészséges állapothoz történő eljutásban.

A vállalati és egyéni értékek, továbbá a vállalati kultúra egyszersmind az identitás kifejezésének eszközei. Számunkra érthető és jól látható ezek kikerülhetetlen szimbiózisa és hosszú távon egymásra gyakorolt hatásai.

Valójában már a jelenben is az értékalapú működés jelenti a szervezetek hosszú távú túlélésének és prosperálásának zálogát, hiszen a modern generációkhoz tartozó tudatos munkavállalók szervezetbe történő integrálásának és megtartásának ez az egyik legfontosabb kritériuma.

 

Témakörök:

  • Az egyéni és vállalati értékek kapcsolata, mélyebb dimenziói
  • A látható és a láthatatlan vállalati kultúra aspektusai
  • Hit, hiedelem rendszerek és a vállalati kultúra kapcsolata
  • Vezetői önazonosság, önmagunk mélyebb megértése
  • Érték és értékrendszer
  • Vezetői stílus, és attitűd
  • Vezető, mint a kultúra nagykövete (szerepek, potenciál és felelősség)

Várható eredmények:

A tréning segítségével a résztvevők az értékek és az érték alapú kultúra gondolkodásmódjának elsajátításán, saját vezetői önazonosságuk felfedezésén keresztül értik meg mélyebb kapcsolódásaikat a vállalat kultúrájához. Ennek a megértésnek a következtében válnak a vállalat integráns közvetítőivé, brand építőivé mikro és makro környezetben.

Időtartam: 1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám: max. 12 fő

Tréningünkről:

Talán meglepő belegondolni, de az egyéni különbségek és a közösségek közötti eltérések, konfliktusok, ezáltal a megkülönböztetés az emberi működésünk alapvető eleme, amely végigkövette az emberi történelmet. A 21. századi trendeknek megfelelően, a mai vállalati felfogásban igyekszünk ezt végre áthidalni, és erőforrást faragni belőle. A mostani időszakban ezt a diverzitás kifejezéssel érzékenyítjük mind a social média felületeken, mind pedig a vállalati környezetben.

Tréningünk célja ezért kettős, az egyik – és tudatos vezetőként az egyik legfontosabb -, hogy megértsük és felismerjük ezen megkülönböztetés mélyen bennünk gyökerező mozgatórugóit, felismerjük annak téves mechanizmusait, és képessé váljunk ezen mechanizmusok tudatos transzformálására és használatára. A másik pedig, hogy a tréning részét képező gyakorlatokon, szimulációk sorozatán, hasznos know-how átadáson és belső utazáson keresztül a vezetők megértsék, felismerjék és tudatosan használják a befogadásban és az elfogadásban rejlő kihasználatlan energiákat, elérve egy jóval hatékonyabb és eredményesebb egyéni és vállalati működést.  

 

Témakörök:

  • Diverzitás – Befogadás és Elfogadás
  • Csoportos, egyéni stílus és karakterjegyek
  • Vezetési és vállalati kérdéskörök
    • hogyan hívjam elő az egyénekben és a csapatban rejlő potenciált (potenciál maximalizálás, mint a vezetői működés kulcseleme)
    • hogyan használjam a tudatosságot, mint művészetet a vezetésben (a tudatosság művészete)
    • hogyan ismerjem fel az előítéleteimet, és ismerjem meg a saját tudatalattimat (a vezetői attitűd és gondolkodásmód mélyebb mozgatórugói)
    • hogyan vezessem a csapatomat vezetőként a fentiek ismeretében (a sikeres és hiteles vezető)
  • Tehetséggondozás, karriermenedzsment egy sokszínű és befogadó környezetben
  • Tegyük rendbe a fejeket – Felvilágosult, tudatos vezetői gondolkodásmód! – LMBTQ+, Gender, Generáció, Megváltozott munkaképesség, Kisebbség
  • Jövőbeni trendeknek megfelelő vezetői stílus
  • Egyéni fejlesztési terv a vezetők számára – szituációs gyakorlatok

Időtartam: 1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám: max. 12 fő

Tréningünkről:

Innováció, a 21. század egyik legtrendibb kifejezése. Számos vállalat tűzte zászlajára és dolgozik innovatív megoldásokon, hogy egyrészt a felszínen kiszolgálja a vásárlói igényeket másrészt a háttérben, hogy tudja tartani a lépést a versenyben, biztosítsa hosszútávú túlélését. Ahhoz azonban, hogy az innováció megvalósuljon, számos tényezőnek kell teljesülnie. Erre azonban a mindennapokban nem feltétlenül nyílik lehetőség, ill. ha teremtenénk is lehetőséget az innovációs tevékenységhez, ennek hatékonyságához nem feltétlenül vannak meg a megfelelő ismeretek, eszközök.

Tréningünkön olyan innovációs teret hozunk létre, ahol a mindennapok zavaró hatásait megszűrve, konkrét gyakorlatokon keresztül vezetjük a résztvevőket a professzionális innováció ösvényén. Vállaljuk, hogy megmutatjuk azokat a táblákat és irányjelzőket, amelynek segítségével a vezetői csapat a nap végére eljut az innovációs gondolkodásmód egy jóval mélyebb szintjére. Mottónk: „Hagyd, hogy belső iránytűd vezessen ezen az innovációs ösvényen” – ha ez így történik, az eredmény sem marad el.

 

Témakörök:

  • Innováció, Brainstorming és Kreativitás
  • Csapat/Csoport, mint az innováció előszobája
  • A „Nemtudás” és „Nemcselekvés” ereje, annak az innovációhoz fűződő kapcsolata
  • Innovációs radar
  • Innovatív környezet („Hub-alapú” megközelítés)
  • A vezetés és az innováció kapcsolata
  • Az Innovációt segítő tudati gyakorlat
  • Design thinking
  • Action Learning, az innováció szolgálatában

Várható eredmények:

A tréning segítségével a résztvevők számos innovatív gondolkodásmódot serkentő módszertanon és gyakorlaton keresztül megtapasztalják az innovációs tér energiáit, képessé válnak olyan ötletek előhívására és azok gyakorlatba ültetésére, amelyekre a mindennapi közegben nincs lehetőség. Tréningünk kiválóan alkalmazható – a vállalat stratégiájához igazodva – eredményesebb gondolkodásmód elsajátítására, illetve az ezen a téren tapasztalt egyéni elakadások továbblendítésére is.

Időtartam: 1 nap (max. 9 óra)

Résztvevői létszám: max. 12 fő

Tréningünkről:

A vállalati működést – beleértve a vállalati és egyéni célokat, a vállalat stratégiáját, illetve a teljesítményt – kritikusan befolyásolja a munkavállalók jólléte és általános közérzete. Az ezt befolyásoló tényezők közül kritikus szerepet tölt be a szervezeten belüli kommunikáció és információ áramlás. Ennek az információ áramlásnak az ütőerén található a vállalat visszajelző-rendszere, a vezetők és szervezeti egységek, illetve egyének közötti visszajelzési mechanizmusok.

Ahhoz azonban, hogy ez egészségesen tudjon működni, ismernünk kell azokat az eszközöket, amelyekkel magunkat, kollégáinkat és a bennünket körülvevő környezetet megfelelően tudjuk detektálni és arra tudatosan reagálni.

Tréningünkön interaktív példákon és helyzetgyakorlatokon keresztül mutatjuk be a modern, egyszersmind a tudatosságon és jelenléten alapuló visszajelzési technikákat és megértéseket -bevezetjük a vezetőket egy olyan gyakorlati tanulási térbe, ahol ezeket készségszinten el tudják sajátítani.

Témakörök:

  • Vezetői diagnózis és csapat visszajelzés
  • Modern coaching alapú szemlélet és eszközrendszer
  • Környezet, érzelmek és visszajelzés kapcsolata
  • Visszajelzési mechanizmusok és a visszajelző rendszer kapcsolata
  • Figyelem és tudatosság a mindennapi interakciók során
  • Milyen a jó remote/hybrid visszajelzés? Miben más, mint a személyes találkozások alkalmával?
  • Vezetői cardio: visszajelzés, mint a vezetői működés éltető eleme

Várható eredmények:

A tréning segítségével a résztvevők értik a tudatos és megfelelően használt visszajelzés eszközrendszerének erejét, annak az egyénre és a közösségre gyakorolt hatásait. Értik továbbá, hogy a visszajelzés eszközrendszere maga a kenőanyag a vállalati gépezetben, amely hajtja azt a bonyolult vállalati működést, amely nélkül a vállalati és egyéni célok, a vállalati stratégia, illetve a teljesítmény akadozva tudna csak működni – és túl sokszor lenne szükség szervízre.

Feltöltés alatt